۲۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۸:۲۹

خرسندی به مهر خبر داد:

الزامی شدن صدور کارت شناسایی برای مداحان سراسر کشور

الزامی شدن صدور کارت شناسایی برای مداحان سراسر کشور

فیروزکوه - خبرگزاری مهر: رئیس کانون مداحان از الزامی شدن صدور کارت شناسایی برای مداحان سراسر کشور خبر داد.

مصطفی خرسندی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یکی از وظایف اصلی کانون مداحان شناسایی کامل مداحان و صدور کارت برای همه مداحان است که دوره های آموزشی را گذرانده اند و در صورت نداشتن کارت مداحی به آنها اجازه مداحی داده نمی شود.

وی بیان کرد: مداحان به چهار گروه استاد تمام، پیرغلامان، ذاکران(زیر 60سال) و نوحه خوانان(تازه شروع مداحی کردند) تقسیم  شده اند.

رئیس کانون مداحان کشور از تشکیل 400 کانون مداحان در شهرستانها با 52 هزار مداح نیز خبر داد.

تجلیل از پیرغلامان و رؤسای هیئات مذهبی

وی اضافه کرد: درسطح تهران شبی با ذاکران در 22منطقه برای تجلیل از مداحان تأثیر گذار و پیر غلامان و رؤسای هئیتهای مذهبی برگزار می شود.

خرسندی همچنین از برگزاری همایش "پیرغلامان" در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: این همایش به همت اداره کل نغمات معاونت صدای صدا و سیمای جمهوری اسلامی در اردبیل برگزار خواهد شد که طی آن، 15 نفر از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) تجلیل می شوند.

شوراهای مشورتی اتاق فکر کانون مداحان می شوند

وی با اشاره به این نکته که "شوراهای مشورتی به عنوان اتاق فکر و تصمیم ساز کانون مداحان تشکیل می شوند" افزود: رؤسای کانونهای مداحان از طریق انتخابات به این سمت نائل می شوند، اما شوراهای مشورتی انتصابی هستند.

رئیس کانون مداحان کشور بیان داشت: این شورا متشکل از رئیس کانون مداحان، 10 نفر از پیرغلامان، 10 نفر از شعرا و 10 نفر از مداحان جوان به عنوان شورای مشورتی ذاکران در شهرستانها، استانها و کشور به مشورت دادن و تصمیم سازی می پردازند.

استفاده ازمداحان با مهارت کافی در مناسبت های ویژه

وی یادآور شد: بهترین مداح کسی است که علاوه بر روضه خواندن، به قرائت قرآن و احکام و دعاها تسلط کامل داشته باشد و در مجالس و مراسم گوناگون باید از مداحانی که مهارت کافی در مناسبتهای ویژه دارند استفاده شود.

این مسئول افزود: برای ارتقای سطح علمی، معنوی و اخلاقی ذاکران، دیدار با پیرغلامان اهل البیت(ع) توصیه می شود.

لزوم شناسایی و حمایت از پیرغلامان هر منطقه

رئیس کانون مداحان کشور تأکید کرد: مسئولان هر منطقه باید پیر غلامان را بشناسند و با دادن هدایایی به پیرغلامان برای گره گشایی بخشی از مشکلات مالی آنها گام بردارند.

وی افزود: انتظارمان از خبرگزاریها و اصحاب رسانه این است که کانون مداحان را هر چه بهتر و بیشتر به مردم و مسئولان بشناسانند.

خرسندی اظهار داشت: در این صورت، حداقل در هر شهرستان یا استان، ذاکران می توانند با مراجعه به کانون و ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات، این نهاد را در رسیدن به آرمانها و اهداف مقدس آن یاری رسانند.

کد خبر 1651678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha